Haute nendaz - Reisverslag uit Veysonnaz, Zwitserland van IEAvO - WaarBenJij.nu Haute nendaz - Reisverslag uit Veysonnaz, Zwitserland van IEAvO - WaarBenJij.nu

Haute nendaz

Door: I

16 Juli 2013 | Zwitserland, Veysonnaz

Boven bij de uitstap van de cabine is een mooi meertje, en naar rechts begint de wandeling route du praz. Die wandeling is aangegeven met gele pijlen, en gaat zowel langs weilanden Als door het sparrenbos. We stoppen voor een picknick naast rustieke bellende koeien en wanen ons naast een gamelan Vanochtend hebben we het dorpje verkend. Niet een enorm werk, het dorpje is klein en de meeste winkeliers houden de zaak op maandag gesloten. Gelukkig was de supermarkt open, en die fungeert ook als bakker, dus kochten we croissants en brood, een beetje Tilsiter stinkkaas en Italiaanse ham. Genoeg voor een heerlijk broodje op het terrasje in de zon. We besluiten de omgeving te verkennen en moeten een keuze maken tussen een wandeling in Haute Nendaz en een rond de Barrage de Dix. Het wordt die bij Haute Nendaz, waar je met een Tele cabine van 1300 meter naar 2200 meter kunst stijgen en dan relaxed ga kunt dalen, althans dat denkt Annefloor . Het weer zit alleszins mee, we kunnen met blote armen en korte broek de berg op. De dames op slippers en Birkenstocks.
Boven bij de uitstap van de cabine is een mooi meertje, en naar rechts begint de wandeling route du praz. Die wandeling is aangegeven met gele pijlen, en gaat zowel langs weilanden La door het sparrenbos. We stoppen voor een picknick naast rustieke bellende koeien en wanende ons naasten gamelan orkest; dit met de ogen dicht dan. Dan slaan we links af voor een lang, licht hellend stuk wat Bisses de Saxon heet. Naast ons een gekanaliseerd beekje wat door houten bakken stroomt. Emilie en Annefloor houdenmet GPs bij hoe lang we al hebben gelopen, en en passant vertelt de meter ook hoeveel calorieën er al versnoept zijn. Ook mooi. Op de afdaling naar Nendaz verwerken we er nig een paar, en onze benen beginnen te protesteren, we lopen onder cabine door weer terug naar een café waar We iets  te drinken nemen. Inkopen voor twee dagen gedaan, en dan naar huis.; dit met de ogende dicht dan. Dan slaan we links af voor een lang, licht hellend stuk wat Bisses de Saxon heet. Naast ons een gekanaliseerd beekje wat door houten bakken stroomt. Emilie en Annefloor houdenmet GOS bij hoe lang we al hebben gelopen, en en passant vertelt de meter ook hoeveel calorieën er al versnoept zij . Ook mooi. Op de afdaling naar Nendaz verwerken we er nig een paar, en onze benen beginnen te protesteren, we lopen onder cabine door weer terug naar een café waar We iets  te drinken nemen. Mooi, met pauzes erbij zon drie uur gelopen. Inkopen voor twee dagen gedaan, en dan naar huis.