Ubudderen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van IEAvO - WaarBenJij.nu Ubudderen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van IEAvO - WaarBenJij.nu

Ubudderen

02 Augustus 2012 | Indonesië, Batavia

dag 19 donderdag 2 augustus
Het Balinese dorp Ubud is het culturele centrum van Bali en vooral beroemd om zijn schilderkunst. De traditionele Balinese
cultuur wordt hier hoog in ere gehouden, en er zijn dan ook vaak religieuze ceremonies, dansvoorstellingen en
tempelfeesten. We worden er weer mee bekogeld wanneer we dor het dorpje lopen.
De vele kunstschilders van Ubud hebben hier meerdere kunstgalerijen geopend. Ook Europese kunstenaars zoals Arie
Smid, Han Snel en Antonio Maria Blanco wonen en werken in Ubud. Zij zijn de opvolgers van Rudolf Bonnet en Walter
Spies, die hier voor de Tweede Wereldoorlog werkten, en de Balinese schilder- en beeldhouwkunst sterk beïnvloed
Naast Ubud ligt Monkey Forest, een stukje weelderig, tropisch bos dat bewoond wordt door enkele groepen apen.
Naast dat Ubud het culturele centrum van het eiland is, wordt de plaats vanwege het grote aantal zeer goede restaurants
ook wel het culinaire centrum van Bali genoemd. Aan te raden, voor Indonesische begrippen iets prijzige, maar bijzonder
sfeervolle restaurants zijn Café Wayan in Jalan Monkey Forest en Miros Garden op de hoek van Jalan Bisma en Jalan Raya
Sangggingan, de hoofdstraat van Ubud.
We zoeken naar een plek om een kook cursus te volgen en vinden deze. Oor 250.000 rp bij restaurant bumbu. Ziet er goed uit-- morgen om half 9
. We vinden de Starbucks weer.
Ooi uitzicht daar àchter. De markt afgestruind Oor cadeautjes en tsbirts. Later in de middag hebben we ook de Jalan Hanomanweer afgelopen en in een vertrouwd tentje weer eens koffie gedronken. Grappig dit weer te zien. In een oogopslag 16 vliegers in de lucht te tellen.
Rob heeft Het gezien met zijn zere kies, het lijkt ook wel of zijn hamsterwangetje steeds dikker wordt. We schrijven nog wat Appa naar Emilie die op het punt van vertrekken staat thuis. Naar Italië ipv Zweden

Tags: Ubud