Verjaardag - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van IEAvO - WaarBenJij.nu Verjaardag - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van IEAvO - WaarBenJij.nu

Verjaardag

29 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

dag 15 zondag 29 juli
Vandaag is Annefloor jarig! Rit van Senaru naar Tetebatu, onderweg snorkelen bij eilandje Gili Kondo.
Beetje te vroeg op voor een verjaardag eigenlijk; om 8:00 uur.
Dan rijden we in 2 uur naar Labuhan Pandan, en gaan met een klein bootje naar een piepklein onbewoond eilandje. In de verte zien we Sumbawa liggen. Remy de gids ging mee. Van een echte snorkelexcursie kun je niet helemaal spreken, er zijn inderdaad wel snirkels en brillen, maar geen flippers.
Rond het eilandje ligt een bijzonder mooi koraalrif ; we zien hier dus het blauwe koraal; echt knalblauw.(petroblauw)
Het is helaas eb, dus om het eiland zwemmen is er niet bij, er staat een sterke stroming, zwemmen is een beetje bijschuiven geworden. Oppassen niet op de anemonen te komen. Ik zie een helderblauwe zeester.
De lunch bestat uit heerlijke gebakken vis en een lading gebakken sardientjes met saus.
Na terugkomst op het vasteland van Lombok gaan we via een afwisselende route in een kleine twee uur naar Masbagik. In het
dorp Masbagik worden nog op traditionele wijze prachtige potten en schalen gemaakt. In een uur tijd kan men een
reusachtige pot in ruwe vorm afhebben, waarna deze met gladde lavasteen wordt gepolijst en in een open strovuur
gebakken wordt. In het kleimengsel zit lava, waardoor het verhitten van de potten, schalen en ander aardewerk langzaam
moet gebeuren omdat deze anders in elkaar zakken.Een beetje een toeristtrap, maar de mevrouw doet het zo aardig en manager Yan is aangesloten bij fair trade.
In de loop van de middag komen we aan bij uw hotel in Tetebatu op korte afstand van Masbagik. Op anderhalve km tellen we 16 moskeeen. Tetebatu is een klein dorp aan
de voet van de Gunung Rinjani. Hoewel het dorp zelf weinig voorstelt is het vanwege de schitterende omgeving en vele
bezienswaardigheden in de buurt de beste basis voor een bezoek aan het binnenland van Lombok. Vanwege de hoogte
waarop Tetebatu ligt is de temperatuur hier bijzonder aangenaam.
De Overnachting in Tetebatu Mountain Resort in Tetebatu (1 bungalow met twee kamers voor 3 personen) is wel heel leuk. Annefloor heeft een eenpersoonskamertje met klamboe op de bovenverdieping en een balkon.het uitzicht is over de rijstvelden