Op weg naar Gili meno - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van IEAvO - WaarBenJij.nu Op weg naar Gili meno - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van IEAvO - WaarBenJij.nu

Op weg naar Gili meno

25 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

dag 11 woensdag 25 juli Transfer naar het vliegveld, vlucht via Bali naar Lombok, transfer naar Gili Meno
We werden om 4:15 uur, door een auto van het hotelnaar het vliegveld gebracht.
We vlogen om 6:15uur met Garuda Indonesia (vluchtnummer GA 203) naar Jakarta zijn), gelukkig had men daar weer een echte Starbucks, waar ook een busladi g Braziliaanse surfdudes was uitgeschud. Met enig moeite vlogen we dan uiteindelijk verder
met vluchtnummer GA 430 door naar het nieuwe vliegveld bij Praya in het zuiden van Lombok, waar we een uur te laat, dus 14;30 landden.
13.50 uur landt.
Na aankomst op het vliegveld van Lombok verzetten we de hirloges 1 uur; middelindonesusche tijd.
Buiten kwam chauffeur Orry tevoorschijn die ons naar gili meno ging brengen. Het landschap is Balinees, behalve dan de huizenbouw die nog het meest op due van Java lijkt. De wegen zijn mooi en het likkt redelijk welvarend, de chauffeur beaamt dat dit ook zo is.
In het haventje van Bangsal stapten we in een vlerkprauw naar Gili Meno. Het iis grappig vanuit het water te vertrekken.
uit, want u krijgt natte voeten bij het in- en uitstappen van de vlerkprauw.
Gili Meno is een zeer idyllisch koraaleilandje, begroeid met palmen en omgeven door mooie stranden met schitterende
koraalriffen. Het is verreweg het rustigste van de drie Gili-eilanden. Gili betekent klein eilandje in het Bahasa Sasak.
We hebben overnacht iin Kontiki Meno Bungalows op Gili Meno
Tel & fax: 0370-632824
Kontiki Bungalows ligt in het zuidoosten van het kleine eiland van Gili Meno. Het eenvoudige hotel ligt onder
de palmen, direct aan het spierwitte zandstrand van Gili Meno, het koraal ligt op korte afstand van het strand. De nieuwe
bungalows hebben een muskietennet, airconditioning en een privé badkamer met zoet water dat aangevoerd wordt vanaf
het vasteland van Lombok. We hebben ons eigen muskietennet maar in het bestaande opgehangen want de vaten leken nigal groot. Er was soms warm water, maar het is heerlijk mandiën (afspoelen) met koel water. Het hotel heeft
verder een restaurant met en simpele keuken bij het strand.
Naast het restaurant staat een opvanghuis voor kleine zeeschildpafjes. Zo'n 250 schildpadden worden er een jaar lang groot gebracht voor ze inzee worden losgelaten