16-07-2015  in bar harbor - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van IEAvO - WaarBenJij.nu 16-07-2015  in bar harbor - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van IEAvO - WaarBenJij.nu

16-07-2015  in bar harbor

14 Juli 2015 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Eerst s ochtends 4,8 km hard gelopen . Toen ontbeten met lekkere broodjes die Rob in het dorp had gehaald.
Emilie wilde nog wat studeren. Irene reed eerst met Annefloor naar het dorpje, maar toen er geen parkeerplaats te vinden was in het hele centrum reden we maar weer terug naar het hotel en probeerden we de tweede maal om lopend in het stadje te komen.
We namen na ampel overleg een boottocht langs de kust. De whale watch tocht was 3 uur op full speed buitengaats gaan naar de walvisplek. Dat leek ons te lang duren. Gelukkig maar achteraf want het uitje was ook Een beetje fris, ondanks de zon en de blauwe lucht. Samen hadden we ook maar een vest, dus dat deed me erg denken aan het boek wat ik zojuist had uitgelezen van Jon Kalman Steffanson, gelukkig niet met die fatale afloop. Wel ging er nog een walrus op Annefloors hiel staan, dus dat was reuze pijnlijk. De jongen met de knot maakte een mooi zakje ijS klaar om de opkomende blauwe plek binnen de perken te houden.

Intussen vertelde onze mariene bioloog ons allerlei wetenswaardige over de vorming van het gebied Acadia, de grote bosbrand in 1947 en de vele mooie huizen langs d kustlijn.
Op de terugweg gingen we langs allerlei kleine eilandjes, o.a. Een met zonnende zeehonden, een met het nest van de slechtvalk ( Peregrine falcon) en we zagen wel 5 zee arenden, veel aalscholvers en zelfs een jonge zee arend die wat pogingen deed het nest vliegend te verlaten. Voor een van de eilanden ook een aantal vliegende papegaaiduikers en twee Alken.
Mooie tocht al met al.

Daarna zijn we nog even langs de winkeltjes in het dorp gegaan, potloodjes gekocht voor de kleurboeken en nog even wat gedronken. Irene nam een blue Berry soda met vanille ijs, dat werd een spannend paars drankje. Zoet maar lekker.
Thuis zijn we nog een koffie gaan drink in de lobby en later gaan eten bij de Ierse pub, het is vrijdagavond dus er is leuke live muziek. Emilie en Annefloor moeten dan nog 8 km hardlopen op de loopband, oef, oef. Rob edit zijn foto's en ik begin aan het boek Agaat.