Naar de n the berkshires - Reisverslag uit Pittsfield, Verenigde Staten van IEAvO - WaarBenJij.nu Naar de n the berkshires - Reisverslag uit Pittsfield, Verenigde Staten van IEAvO - WaarBenJij.nu

Naar de n the berkshires

08 Juli 2015 | Verenigde Staten, Pittsfield

8 july
We vertrekken uit Lancaster, na ja Lancaster ..

Lancaster ligt in het zuiden van Pennsylvania. Het is een van de oudste landinwaartse steden van Amerika. Lancaster is de thuishaven geweest voor belangrijke figuren in de Amerikaanse geschiedenis. James Buchanan, de vijftiende President van de VS, kwam er vandaan. Thaddeus Stevens, een van de meest invloedrijke leden van het Huis van Afgevaardigden was er advocaat. Robert Fulton, ontwerper van de eerste stoomboot, woonde ook in Lancaster.

Het gebied van Lancaster wordt bewoond door de Amish, wiens levensstijl een rustige en vredige indruk op de regio achterlaat. De Amish geloven in de letterlijke interpretatie en uitvoering van het woord van God. De Bijbelse geboden houdt men streng in acht. Elektriciteit en telefoons zijn verboden in huis. Televisie, radio en telefoons zijn beperkt toegankelijk. Daarmee houdt men de moderne wereld buiten de gemeenschap. De Amish maken een belangrijk onderdeel uit van de regio, zowel cultureel als economisch. Ze zijn betrokken in de agricultuur en in een breed scala aan huisnijverheid. Sinds 1960 is de Amish-bevolking in Lancaster County verdrievoudigd.

Eigenlijk heette het gehuchtje Bird in hand. We zoeken de Amish dorpjes in de buurt en vinden een weekmarkt met allerlei home made fudge, kaas, jam, relish etc. Annefloor hoort de Amish kinderen hun dialect spreken, maar kan ze niet verstaan. Verder gaan we op aanraden van mevrouw nog naar kitchen kettle ,daar zou de fabriek van de relish zijn, maar die vinden we niet. Wel een quiltwinkel en een cadeautjes winkel met een grote valse Piano waar Emilie toch de Mondscheinsonate weet te toveren dat ze er een applausje van de voorbijgangers mee oogst.

Dan gaan we op weg via de scenic route naar Stroudsburg in Pennsylvania. We zien een licht glooiend sterk agrarisch gebied. Af en toe rijden we nog een Amish koetsje achterop.

Dan gaan we de weg op naar Reading en verder noordwaarts de

Catoctin mountain highway op
Rijden we in Maryland of nog in Pennsylvania?

Annefloor zag onderweg een paar maal een hert en drie ottertjes. Emilie en irene misten het met een doodgereden das, en een dode marmot doen.

We probeerden toestoppen bij de Delaware gap mountain water huppeldepup, maar toen we daar bijna wRen schoot het allemaal zo weinig op, en barste het onweer los dat we besloten dan toch maar de weg langs new york te nemen en dan upstate na York te nemen langs Albany.

Na nog 3 uur rijden komen we in pittsfield aan.
Gelukkig hebben we een rustdag voor de sport vandaag.
Lekker slapen.