Overbooked - Reisverslag uit Athene, Griekenland van IEAvO - WaarBenJij.nu Overbooked - Reisverslag uit Athene, Griekenland van IEAvO - WaarBenJij.nu

Overbooked

Door: Irene

10 April 2014 | Griekenland, Athene

Om 5 uur gaat de wekker. Beetje crisisvroeg, maar we moeten wel. Sam en Rob zwaaien ons uit. Op de weg is het niet druk, alleen het hele vrachtwagendom lijkt wel al op de been. Bij Stroe meen ik nog even mijn paspoort te moeten checken. Ja hoor, zit gewoon waar ik hem had gestopt. Verder verloopt alles gladjes, behalve een wat onbekende aanvliegroute voor het lang parkeren. Met ons nummer zijn we zo binnen, maar een plekje vinden is minder goed te doen. Vlug de bus en dan maar handmatig inchecken. Wat nu, het vliegtuig is OVERBoOKED en wij staan op standby. Nou ja zeg, dat is niet onze schuld.
Gelukkig zijn alle zorgen voor niets en kunnen we gewoon mee.
We vertrekken op tijd en vliegen vlug, zodat we te vroeg arriveren. Ook de band zit mee, en onze taxistandplaats was nog niet op zijn post. Als we evene buiten zijn geweest ( Emilie ziet parallellen met het vliegveld van Genève), blijkt hi er ineens te staan. Een ritje van een half uur is het tot Hotel Acropolis Hill.
De taxichauffeur wijst ons onder meer het oude stadion van de 1e moderne olympische spelen aan.
Daarna komen we langs een nieuw groot glazen museum, het Acropolis museum, het komt irene onbekend voor. Klopt het staat er pas vanaf 2004.
Het hotel is best goed, alleen de wiki doet t even niet. Er is ook een zwembad, we voelen het water, nou dat is best lekker hoor.
Aan de overkant van de weg is een soort parkje. We kunnen er in via een trappertje. De treden liggen bezaaid met verse vijgen. Dat ze 9 b,ijver liggen. Er liggen oom overal mandarijnen onder de bomen. Die wil ook niemand zeker. ( ze blijken bitter te zijn).
Het parkje is een enclave in het drukke verkeer, er wordt in hard gelopen en er staan grote picknickbanken. Een man heeft er zijn huisje van gemaakt.
Aan de andere zijde van de berg komen we uit bij een gebouw met grote bogen, het is het theater wat Herodes Atticus, vriend van keizer Hadrianus aan Athene heeft geschonken. Er konden duizenden mensen in om naar theater voorstellingen te kijken.
Iets verder het theater van Dionysos, links en het moderne acropolis museum rechts. We gaan even koffiedrinken bij Cubbyhole, heerlijke koffie, in het zonnetje, lekker op het terras.
Om 17:00 uur moeten we terug zijn bij het hotel voor een rondleiding. Sylvia gaat ons rondleiden door de stad en met de metro.
We lopen dan naar de splinternieuwe metrohalte Acropolis en nemen een stop naar Syntagma. Hier zien we de wisseling van de wacht. Er is wat commotie want Angela Merkel zal morgen Athene bezoeken en vanochtend is er al een autobom ontploft als protest.
De politie is in hoge staat van paraatheid.
Wij gaan rechts het park van de vrouw van Koning Otto I in. Een aangelegd park, met allerlei exoten. Er hoorde ook een dierentuin bij. Aan het einde zien we dan de tempel van Zeus op een groot grasveld.